کشف جدید

آدما نیاز دارن که با هم حرف بزنن. این حرف زدن کاهی میتونه بصورت نوشتاری هم باشه. الزاما حرکت دهان نیست که اون نیاز رو برآورده میکنه بلکه خواندن و نوشتن هم همون کارایی رو داره چرا که در هر دو مفاهیم منتقل میشن. قدیما تعداد اعضای خانواده ها بیشتر بود توی خونه ها چیزی بنام سکوت وجود نداشت رفت و آمدها بیشتر بود همسایه ها دور هم جمع میشدن حرف میزدن بچه هاشون خونه هم میرفتن و... در نتیجه نیاز به شنیدن و شنیده شدن کاملا ارضا میشد. اما تعداد بچه های هر خونه کم شده روابط همسایه ها قطع شده بچه ها بازی کامپیوتری میکنن و دیگه اون جمع های سابق شکل نمیگیره بدلیل مخارج بالای زندگی یا بخشیش هم بخاطر زیاده خواهی ساعت کاری مردهای خونه هم بیشتر شده و عملا اون نیاز برآورده نمیشه. نیاز به انتقال کلام با شخص یا اشخاص دیگه. الان دلیل زیاد شدن وبلاگ گردی ها و حضور در گروه های تلگرامی و اینستاگرام و ... رو متوجه میشم! نیاز داریم با کسی حرف بزنیم! 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهناز چهارشنبه 26 تیر 1398 ساعت 19:16

نه رشته کلام از دستم در می رفت نمی تونستم جمعش کنم. الان که کلا خود کلام هم از ذهنم رفته. کی قالبتونو عوض کردید؟

بلاگ اسکای خودش قالبو عوض میکنه. منم دیگه تغییرش ندادم

مهناز جمعه 21 تیر 1398 ساعت 17:42

من هی میخوام بیام روی این حرف بزنم هی نمیشه

یعنی طولانیه فرصت نمیکنید؟

مهناز جمعه 31 خرداد 1398 ساعت 00:33

دوره وبلاگ گردی هم تموم شده البته
فعلا عصر، عصر اینستاست.


ولی واقعیتی که توی شبکه های اجتماعی تجربه کردم این بوده که زمانی که عضو اون شبکه هستی و حضور داری، واقعا نیاز به ارتباط رو احساس می کنی و اگر دسترسی نداشته باشی خلأـِش (چه جوری نوشته میشه؟) آزارت میده. ولی تا قبل از اینکه عضو بشی صرفا به خاطر جو جامعه و اطرافیان انگیزه عضویت پیدا می کنی نه ایجاد ارتباط.
منظورم اینه که درسته که انسان ذاتا یه موجود اجتماعیه و یکی از نیازهای اساسیش ارتباطه، ولی به نظر میرسه نیازی که شبکه های اجتماعی به آدم القا میکنن یه نیاز کاذب هست.

خب ببینید مهم اینه که اون ارتباطه وجود داشته باشه حالا شکلش در دوره های مختلف و با رشد تکنولوژی فرق میکنه. بقول شما عصر وبلاگ هم تموم شده. واقعا نمیدونم من و شما چرا هنوز این فضا رو ترک نکردیم
الان بیشتر ارتباطات اجتماعی من از طریق تلگرامه ولی چند سال پیش از طریق این وبلاگ بود. در ابتدا عضویت ما در یک شبکه اجتماعی جدید بخاطر نیاز به ارتباط نبوده چون ارتباط مورد نیازمونو قبلش با یک شبکه دیگه پاسخ داده بودیم. ولی به مرور وقتی میبینیم جذابیت های شبکه جدید بیشتره قبلی رو رها میکنیم.
در قسمت آخر نظرتون گفتین نیاز به شبکه اجتماعی یک نیاز کاذبه در صورتی که شبکه اجتماعی نیاز نیست مسیری هست که شمارو به نیازتون که همون ارتباط هست میرسونه حالا این مسیر در طول زمان فرق میکنه گاهی هم همزمان چند مسیر وجود داره.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.